BRF Strandsnäckan i Umeå

Om föreningen

Fastigheten som BRF Strandsnäckan äger är enligt Umeå kommun en fastighet vars karaktär ska bevaras så det finns förhållningssätt vid ändring. Även Västerbottens museum har bedömt byggnaden som skyddsvärd byggnad och miljö.

År 2014 bildades bostadsrättsföreningen Strandsnäckan med den långsiktiga målsättningen att renovera tidsenligt.

År 2016 köptes fastigheten

Renoveringar

2017 renoverades befintlig panel i enlighet med Umeå kommuns förhållningssätt samt målade om i fastighetens originalfärg.

År 2017 utfördes en relineing av avloppsstammarna i huset och säkerhetsdörrar och postbox installerades i lägenheterna i trappuset.

Sommaren 2019 renoverades befintliga fönster i de stora lägenheterna och energiglas installerades. Vindslägenheterna planeras samma renovering under 2020 i samband med balkondörrsbyte för hela huset.

Sommaren 2023 byttes ytterdörrarna för lägenheterna B, C, D.

Vintern 2023 utfördes ett stambyte på en av stammarna.

Mäklarinformation

Minsta ägandeandel i lägenheten är 10% för att bli accepterad som medlem.

Det finns tvättstuga, med två tvättmaskiner, torktumlare och torkskåp tillgängligt för lägenheterna i 17A medans B, C och D är utrustade med tvättmöjligheter i lägenheterna.

Förråd finns tillgängligt för alla lägenheter.

Parkeringsmöjligheter i carport och under öppen himmel finns, med stolpe. Separata avtal skrivs för detta, separat kö.

Hushållsel ingår ej. Vatten och uppvärmning ingår.

Fastigheten är ansluten till det öppna stadsnätet UmeNet där du kan teckna avtal för bredband, telefoni och IPTV med flera olika tjänsteleverantörer.

Föreningen accepterar inte juridiska personer som medlemmar.